Punkt Cyfrowego Wsparcia

Już ponad rok w Katowicach działa Punkt Cyfrowego Wsparcia dla mieszkańców, którzy ukończyli 60 rok życia. W ramach Punktu Seniorzy mogą wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach z obsługi smartfona oraz komputera, a także umówić się na indywidualne konsultacje z doradcą cyfrowym.

Dni doradztwa cyfrowego
Ostatnia szansa na skorzystanie w tym roku z doradztwa cyfrowego. W dwie pierwsze soboty grudnia (7 i 14 grudnia) zapraszamy na dni doradztwa cyfrowego. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek porady w zakresie nowych technologii – przyjdź i zapytaj! Będziesz miał/a też możliwość zapisania się na szkolenie z obsługi smartfona lub komputera (mamy jeszcze ostatnie wolne miejsca). Nasi doradcy czekają w Punkcie Cyfrowego Wsparcia od godziny 09:00 do 15:00. Zapisy w ramach tygodnia doradztwa cyfrowego nie są wymagane. Zapraszamy!

Szkolenia oraz doradztwo odbywają się zgodnie z harmonogramem. Na każdą formę wsparcia obowiązują zapisy pod numerem telefonu 666 668 434.

Sprawdź harmonogram szkoleń oraz doradztwa

Szkolenie z obsługi smartfona trwa dwa dni po trzy godziny, natomiast szkolenie z obsługi komputera trwa trzy dni po trzy godziny. W każdym ze szkoleń może wziąć udział nie więcej niż 8 osób. Podczas szkoleń Uczestnicy nie tylko poznają samo urządzenie, ale również nauczą się podstaw jego obsługi. Co ważne – nie jest wymagane posiadanie własnego sprzętu – na czas szkolenia zapewniamy smartfony z systemem Android oraz komputery z systemem Windows.

Przewodnik po smartfonie

Dla uczestników szkoleń z obsługi smartofna przygotowaliśmy dedykowane materiały szkoleniowe. Zapraszamy do zapoznania się z Przewodnikiem po smartfonie – publikacji, w której znajdziesz informacje, jak skorzystać ze swojego telefonu. 

Wydanie pierwsze powstało w listopadzie 2023 roku i jest dostępne zarówno w wersji elektronicznej jak i drukowanej. Wersję papierową można otrzymać w czasie szkoleń z obsługi smartfona, w Punkcie Cyfrowego Wsparcia przy al. Korfantego 48 w Katowicach oraz w informacji Urzędu Miasta Katowice (Biuro Obsługi Mieszkańca przy Rynku 1). 

Szanowni Katowiccy Seniorzy, w naszym mieście od lat realizacja polityki społecznej jest dla mnie priorytetowym zadaniem. Zwracam szczególną uwagę na rolę seniorów w życiu społecznym miasta, stąd wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom chciałabym serdecznie zaprosić do udziału w nowych projektach.
Marcin Krupa, Prezydent Katowic

Początki projektu

Pierwsze zajęcia odbyły się 20 listopada 2023 roku. W ramach Punktów Cyfrowego Wsparcia dla Seniorów były realizowane bezpłatne warsztaty z obsługi smartfona. W czasie 3-godzinnych zajęć uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak m.in. obsługiwać smartfon, napisać SMS lub e-maila, wysłać zdjęcia do swoich bliskich, zaoszczędzić na zakupach i wiele innych przydatnych funkcjonalności. W 2023 roku zrealizowaliśmy aż 90 szkoleń w 14 punktach w mieście! W 2024 roku, w ramach kontynuacji projektu, zostało otwarte biuro przy Alei Korfantego 48. Dzięki temu od marca możliwe było rozszerzenie oferty szkoleniowej, umożliwiając Seniorom możliwość udziału w szkoleniach komputerowych oraz zapewniając indywidualne doradztwo cyfrowe. 

Zapraszamy do zapisów!