Punkt Cyfrowego Wsparcia
Już ponad rok w Katowicach działa Punkt Cyfrowego Wsparcia dla mieszkańców, którzy ukończyli 60 rok życia. W ramach Punktu Seniorzy mogą wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach z obsługi smartfona oraz komputera, a także umówić się na indywidualne konsultacje z doradcą cyfrowym.
W 2025 roku wprowadziliśmy kilka zmian, które powinny jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z usług Punktu. Do najważniejszych z nich należą stałe godziny pracy. Trener będzie czekał w każdy poniedziałek (od 15:15 do 18:15) i czwartek (od 09:00 do 11:00), by odpowiedzieć na indywidualne pytania. Aby skorzystać, nie trzeba się zapisywać – wystarczy przyjść w godzinach pracy Punktu.
Stałe godziny pracy
Od 10 lutego do 15 grudnia 2025 roku Punkt Cyfrowego Wsparcia przy Alei Korfantego 48 będzie czynny dwa razy w tygodniu:
– poniedziałki w godzinach od 15:15 do 18:15,
– czwartki w godzinach od 9:00 do 11:00.
Stałe godziny otwarcia mają na celu ułatwienie osobom zainteresowanym zaplanowania wizyty czy spontanicznych odwiedzin w Punkcie nie tylko w celu indywidualnego kontaktu z trenerem, ale także samodzielne skorzystanie z dostępnych stanowisk komputerowych (np. w celu przygotowania pisma czy wyszukania informacji w internecie). Dlatego tez podjęliśmy decyzję o braku konieczności zapisów.
Poza stałymi godzinami otwarcia Punktu prowadzone będą także szkolenia z obsługi smartfona oraz komputera, zgodnie z harmonogramem. Tutaj jednak – ze względu na limity miejsc – obowiązują zapisy pod numerem telefonu 666 668 434.
Sprawdź harmonogram szkoleń oraz doradztwa
Szkolenie z obsługi smartfona trwa dwa dni po trzy godziny, natomiast szkolenie z obsługi komputera trwa trzy dni po trzy godziny. W każdym ze szkoleń może wziąć udział nie więcej niż 8 osób. Podczas szkoleń Uczestnicy nie tylko poznają samo urządzenie, ale również nauczą się podstaw jego obsługi. Co ważne – nie jest wymagane posiadanie własnego sprzętu – na czas szkolenia zapewniamy smartfony z systemem Android oraz komputery z systemem Windows.
Przewodnik po smartfonie
Dla uczestników szkoleń z obsługi smartofna przygotowaliśmy dedykowane materiały szkoleniowe. Zapraszamy do zapoznania się z Przewodnikiem po smartfonie – publikacji, w której znajdziesz informacje, jak skorzystać ze swojego telefonu.
Wydanie pierwsze powstało w listopadzie 2023 roku i jest dostępne zarówno w wersji elektronicznej jak i drukowanej. Wersję papierową można otrzymać w czasie szkoleń z obsługi smartfona, w Punkcie Cyfrowego Wsparcia przy al. Korfantego 48 w Katowicach oraz w informacji Urzędu Miasta Katowice (Biuro Obsługi Mieszkańca przy Rynku 1).
Szanowni Katowiccy Seniorzy, w naszym mieście od lat realizacja polityki społecznej jest dla mnie priorytetowym zadaniem. Zwracam szczególną uwagę na rolę seniorów w życiu społecznym miasta, stąd wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom chciałabym serdecznie zaprosić do udziału w nowych projektach.
Marcin Krupa, Prezydent Katowic
Początki projektu
Pierwsze zajęcia odbyły się 20 listopada 2023 roku. W ramach Punktów Cyfrowego Wsparcia dla Seniorów były realizowane bezpłatne warsztaty z obsługi smartfona. W czasie 3-godzinnych zajęć uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak m.in. obsługiwać smartfon, napisać SMS lub e-maila, wysłać zdjęcia do swoich bliskich, zaoszczędzić na zakupach i wiele innych przydatnych funkcjonalności. W 2023 roku zrealizowaliśmy aż 90 szkoleń w 14 punktach w mieście! W 2024 roku, w ramach kontynuacji projektu, zostało otwarte biuro przy Alei Korfantego 48. Dzięki temu od marca możliwe było rozszerzenie oferty szkoleniowej, umożliwiając Seniorom możliwość udziału w szkoleniach komputerowych oraz zapewniając indywidualne doradztwo cyfrowe.
Zapraszamy do zapisów!